Reklamowa kampania w radio – kiedy warto skorzystać?

W poszukiwaniu dobrej reklamy, która skutecznie dotrze do pożądanej grupy odbiorców, rozważać dziś można wiele różnych opcji. Globalnie i ogólnokrajowo świetnie sprawdzi się reklama w internecie, kampanie google ads i reklamy płatne na facebooku. Lokalnie – wtedy, gdy chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób z naszego regionu, idealnie sprawdzą się ulotki, kampania w radio regionalnym czy metoda szeptana, czyli reklama od drzwi do drzwi. Co ciekawe, niektóre typu reklam mogą sprawdzić się i w zasięgu lokalnym i ogólnokrajowym. Tu dobrym przykładem jest reklama w radio nadającym na cały kraj. Dotrze ona zarówno do osób mieszkających w pobliżu firmy, jak i do klientów, którzy mogą ją znaleźć w internecie, nawet jeśli do siedziby mają setki kilometrów.

Dobrze jest wiedzieć, że kampania w radio dociera również do tych osób, które z racji pracy, rzadko siedzą w internecie lub nie mają czasu na przeglądanie facebooka. Mowa tu np. o kierowcach na trasach krajowych i międzynarodowych, osobach podróżujących służbowo i turystycznie itd. Większość z nich, spędzając czas w samochodzie, słucha właśnie audycji i muzyki nadawanej w radio. W tym momencie, jeśli usłyszą w tle raz, drugi czy trzeci reklamę jakiejś firmy, to z dużym prawdopodobieństwem zapadnie im ona w pamięć. Kampania w radio może mieć bardzo szeroki zasięg i docierać do tych, których klasyczna reklama nie jest w stanie wyłapać, bo zwyczajnie jej oni nie widzą. Warto skorzystać z tej formy jako bardzo skutecznego dodatku do głównej kampanii reklamowej firmy oraz do promowania rabatów sezonowych, zniżek czy wydarzeń firmowych.